Strona główna | Mapa serwisu | Poleć serwis znajomemu | Kontakt
 Strona główna
 Aktualności
 Siedziba LOIA
 Wykaz i skład organów LOIA
 Ciągłe szkolenia farmaceutów i specjalizacje
 Składki członkowskie
 Przepisy prawne
 Kodeks Etyki Aptekarza RP
 Zadania i zasady działania samorządu aptekarskiego
 NIA
 Biuletyn LOIA
 Wniosek o wydanie rękojmi - druk
 Linki
 Kontakt
 Legitymacja Farmaceuty LOIA
 Giełda pracy
Biuletyn Informacyjny nr 11/2006

Biuletyn Informacyjny nr 11/2006

BIULETYN INFORMACYJNY Lubuskiej Okręgowej Izby Aptekarskiej

 w Zielonej Górze 11/ 2006

Zielona Góra, 24.11.2006r.

   Z posiedzenia Okręgowej Rady Aptekarskiej w Zielonej Górze w dniu 16.11.2006r. : 1. Wydanie opinii dotyczącej kandydata na kierownika apteki ogólnodostępnej: 

1/ mgr Małgorzata Masełbas – nowa apteka w Słubicach przy ul. Kościuszki 3a - opinia pozytywna;

2/ mgr Paweł Helak – apteka w Jarocinie przy ul. Śródmiejskiej 32 ( nie na terenie LOIA ) - opinia pozytywna;

3/ mgr Magdalena Kostka – nowa apteka w Drawnie przy ul. Choszczeńskiej 55 (nie na terenie LOIA ) – opinia pozytywna;

4/ mgr Monika Galant – apteka „Dworcowa” w Gorzowie Wlkp. przy ul. Dworcowej 2/3 – opinia pozytywna;

5/ mgr Agnieszka Myszkowska – nowa apteka w Gubinie przy ul. II Armii Wojska Polskiego 60 – opinia pozytywna.

 

2. Z listy członków LOIA został skreślony - mgr Adam Bazzi.

 

3. Terminy Zjazdów LOIA:

I – Zjazd Sprawozdawczy - 21-22 kwietnia 2007r. w O.W. „ Stilon „ w Lubniewicach;

II – Zjazd Wyborczy - 20-21 października 2007r. w Hotelu „ Bukowy Dworek „ w Gronowie.

------------------------------------------------------------------------------

Szkolenia ciągłe – dot. propozycji kursów pt. „ Postępy w dziedzinie leku roślinnego „.

 

Uprzejmie informujemy, że kursy o w/w tematyce nie odbędą się z powodu znikomego zainteresowania z Państwa strony. Na kurs w Gorzowie Wlkp. zapisało się 9 osób, w Zielonej Górze – 7. Organizator kursów wymaga grup min. 25 osobowych.

 

-----------------------------------------------------------------------------

Internetowe szkolenia ciągłe - ponownie

 

Uprzejmie informujemy, że dzięki wsparciu finansowemu Naczelnej Izby Aptekarskiej zostały zaproponowane członkom Okręgowych Izb Aptekarskich z całej Polski pakiety szkoleń w ramach systemu e-duk@cja < malto:e-duk@cja >.

Szkolenia zostaną udostępnione bezpłatnie zgodnie z poniższym harmonogramem.

- I pakiet zawiera 3 szkolenia ( każde po 2 punkty „ miękkie „ ) i zostanie udostępniony 29 września 2006r.

- II pakiet – także 3 szkolenia ( punkty „ miękkie” ) – planowany termin udostępnienia listopad/grudzień 2006r.

- III pakiet zawierający: 1 szkolenie za 2 punkty „ miękkie „ i 1 szkolenie za 10 punktów „ twardych „ zostanie udostępnione na przełomie lutego/marca 2007r. Wejście : www.nia.org.pl link e-duk@cja.

Pytania i wątpliwości prosimy kierować do p. Sebastiana Polaka mfpolak@cyf-kr.edu.pl.

 

Uwaga! Do szkolenia będą mogły przystąpić osoby, które mają  na   bieżąco opłacone składki członkowskie.

 

------------------------------------------------------------------------------

NFZ contra apteki!

 

Z Okręgowej Izby Aptekarskiej w Katowicach dotarła do nas informacja o sprawie sądowej wygranej przez aptekę przeciwko NFZ. Apteka pozwała NFZ za to, że bez jej zgody zabrał z bieżącej refundacji pieniądze za zakwestionowane w czasie kontroli recepty. Sąd przyznał aptece rację i nakazał zwrot pieniędzy.

Wnioski:

- NFZ bez zgody apteki nie powinien wstrzymywać bieżącej refundacji bądź ją pomniejszać;

- NFZ będąc podmiotem cywilno – prawnym powinien zakładać aptekom sprawy sądowe o nienależne pobranie refundacji i w sądzie udowadniać swoje racje;

- w opisywanej wygranej sprawie nie było mowy o tym, kto miał rację co do zasadności zakwestionowanych recept, a tylko fakt odebrania aptece pieniędzy bez jej zgody z bieżącej refundacji.

 

------------------------------------------------------------------------------

Składki członkowskie !

W związku ze zbliżającym się końcem roku uprzejmie prosimy o uregulowanie zaległych składek członkowskich. Na początku grudnia br. biuro Izby wyśle wezwania do zapłaty członkom, którzy mają zaległości.

 

------------------------------------------------------------------------------

Uprzejmie informujemy, że na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia www.mz.gov.pl link Aktualności znajduje się treść ulotek informacyjnych w języku polskim produktów leczniczych Hydrocortisonum Valeant i Solu-Cortef.

------------------------------------------------------------------------------

 

Dyżur Prezesa W biurze Izby w każdy czwartek w godzinach 10.00 - 12.00 - tel. 0-68 327 09 74 . W sprawach pilnych prosimy o kontakt pod nr tel. kom.: 0-696 064 654

------------------------------------------------------------------------------

 

Z przyjemnością Państwu komunikujemy, że nasza Izba uruchomiła stronę internetową – zapraszamy ! www.loia.zgora.pl

 

------------------------------------------------------------------------------

Studia podyplomowe - oferta.

 

Uprzejmie informujemy, o możliwości rozpoczęcia nauki na wysoko dotowanych studiach podyplomowych współfinansowanych (nawet do 80% )ze środków Unii Europejskiej. Studia są częścią programu *„Edukacja Dla Przedsiębiorstw”, który daje możliwość każdemu pracownikowi na skorzystanie z wysokich dotacji , jakie przeznaczyła Unia Europejska na edukację. Dotacja zapewnia pokrycie kosztów samej nauki oraz innych kosztów związanych ze studiami takich jak: zakwaterowanie w hotelu podczas zjazdów, wyżywienie, oraz koszt wszystkich podręczników. Termin rozpoczęcia studiów: 15 grudzień 2006. Zajęcia odbywać się będą co dwa tygodnie w trybie piątek-sobota od 9-18, w Centrum Konferencyjnym Kongresowym w Warszawie. - 4 - Szczegółowych informacji w sprawie udziela Łukasz K. Łukaszewicz, kontakt : llukasiewicz@pwsbia.edu.pl wszechobecnosc@gmail.pl bądź Centrum Konferencyjno-Kongresowe ul. Bobrowiecka 9 00-728 Warszawa www.centrumkonferencyjne.com.pl http://www.centrumkonferencyjne.com.pl>

------------------------------------------------------------------------------

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informuję, że krakowskie Muzeum Farmacji wydało ścienny kalendarz na 2007, zatytułowany Codex Vindobonensis (512 rok n.e.). Kodeks ten jest przechowywany w Bibliotece Narodowej w Wiedniu (stąd jego nazwa; łac. Vindobŏna = Wiedeń), a zawiera jedno z najwybitniejszych dzieł lekoznawczych starożytności, mianowicie Peri hylés iatrikés (O środkach leczniczych) Dioskoridesa (I wiek n.e.), w którym opisane zostały właściwości lecznicze pochodzenia roślinnego, a także, w mniejszym stopniu, zwierzęcego i mineralnego. Dzieło to wyparło całą wcześniejszą literaturę z tej dziedziny, zwłaszcza Teofrasta z Erezu (III wiek n.e.), zostało w Średniowieczu przetłumaczone z greckiego na syryjski, arabski, turecki i łaciński, a w czasach nowożytnych także na włoski, niemiecki, francuski, angielski i czeski. W wersji łacińskiej dzieło Dioskoridesa było w średniowiecznej Europie jednym z podstawowych podręczników na uniwersyteckich studiach medycznych i jednym z podstawowych podręczników dla aptekarzy. - 5 - Kodeks wiedeński to najstarszy zachowany rękopis dzieła Dioskoridesa. Powstał w 512 roku w Konstantynopolu (wcześniej Bizancjum); był to prezent dla Juliany Anicii, córki cesarza wschodniorzymskiego Flaviusa Aniciusa Olybriusa, która otrzymała ten kodeks od mieszkańców jednej z dzielnic Konstantynopola za to, że sfinansowała budowę kościoła chrześcijańskiego męczennika Polyeuktosa. Kodeks Juliany Anicii został sporządzony na papierze welinowym, grecką tzw. uncjałą, czyli pismem kaligraficznym stosowanym w V i VI wieku n.e. Kolorowe ilustracje w tym kodeksie pochodzą z II wieku n.e., na co między innymi wskazuje ich naturalizm, obcy schematycznej sztuce bizantyjskiej. Opracowany w Muzeum Farmacji UJ kalendarz zawiera 12 stron z tego kodeksu, wszystkie poświęcone surowcom roślinnym. Jedną z nich, poświęconą irysowi, przedstawia zamieszczona tutaj ilustracja. W górnej części każdej ze stron umieszczona została wybrana reprodukcja z kodeksu wiedeńskiego, czyli wizerunek danej rośliny i jej tzw. monografia, czyli opis morfologiczny i opis właściwości leczniczych, natomiast u dołu – przekład na polski i kalendarium danego miesiąca. Wymiary kalendarza: szer. 40 cm, wys. 48 cm. Kalendarz można zamawiać w Muzeum Farmacji UJ, jego cena wynosi 36 zł plus koszt wysyłki. Zamówienia można składać drogą pocztową (ul. Floriańska 25, 31-019 Kraków), telefoniczną (012 421 92 79) i elektroniczną (mf@mp.pl). Z wyrazami szacunku Dr hab. Zbigniew Bela Dyrektor Muzeum Farmacji UJ

-----------------------------------------------------------------------------

Giełda Pracy

* Apteka w Słubicach zatrudni na etat lub ½ etatu technika po stażu – tel. 0-95 758 03 45.

* Apteka „ Nowa „ w Świebodzinie zatrudni technika farm. po stażu do nowego punktu aptecznego w Toporowie – tel. 0-68 382 38 57. * Odstąpię bardzo tanio meble apteczne ( regały: szklane, drewniane ) – tel. kom. 604 103 465.

* Apteka w Drawnie zatrudni techników farm. - tel. kom. 604 429 429.

* Apteka w Słubicach zatrudni magistrów farm. i techników farm. – tel. 0-95 720 78 88.

* Apteka w Dębnie zatrudni kierownika od dnia 01.01.2007r. ( zapewnione nowe mieszkanie ) - tel. kom. 601 725 583.

* Apteka „ Śródmiejska „ w Nowej Soli zatrudni technika farm. ( także na staż ) , tel. 0-68 329 81 15.

* Apteka w Trzebiechowie ( woj. Zachodniopomorskie ) zatrudni magistra farm. ( zapewnione mieszkanie ), tel. 0-68 329 81 15.

------------------------------------------------------------------------------ ***

 
Copyright © 2006 Lubuska Okręgowa Izba Aptekarska Licznik: 1971457 projekt i realizacja: e-line Systemy Internetowe